سیلی وصورت ناموس خدا؟تبت یداه
مناجات اميرالمومنين(منتظران ظهور)
حقانيت و اثبات اميرالمومنين و دعا براي فرج امام زمان

اسناد سیلی زدن به صورت فاطمه (سلام الله علیها)

مدرک اول:

عن النبی قال:ابکی من ضربتك علی القرن ولطم فاطمة خدّها...

پیامبراکرم(ص)فرمودند:

(یاعلی)گریه میکنم از ضربت برفرق تو وسیلی بر گونه ی فاطمه(س)...

اسناد شیعه:

امالی صدوق(تحقیق قسم دراسات الاسلامیه)197

اثبات الهداة1/281(حرعاملی)

بحارالانوار28/51و44/149

عوالم العلوم11/397

مدرک دوم:

قالت فاطمة(س)...فَضَرَبَنی بیده{وصفق وجهی}حتی انتثرقرطی من اذنی...

حضرت فاطمه(س):

عمرچنان به صورتم سیلی زد که گوشواره ام از گوشم کنده شد...

اسناد شیعه:

الهدیةالکبری179

بحارالانوار30/349

بیت الاحزان121(شیخ عباس قمی)

مجمع النورین147(مرندی)

الهجوم علی بیت فاطمة452(عبدالزهرامهدی)

مدرک سوم:

عن الصادق(ع):

فقال عمر:هلمّیه الی فأبت ان تدفعه الیه...ثمّ لطمها فکاأَنّی أنظر الی قرط فی اذنها حین تقفت...

از امام صادق(ع)نقل شده:

عمربه حضرت زهرا(س)گفت:نامه رد فدک را به من بده،حضرت ازدادن نامه امتناع کردند...سپس عمر سیلی به صورت او زدگویا می بینم که گوشواره از گوشش برزمین افتاد...

اسناد شیعه:

الاختصاص185(شیخ مفید)

بحار الانوار29/192

فاطمة بهجةقلب المصطفی2/546

مدرک چهارم:

فَصَفقتُ صَفقَةً علی خدّیها من ظاهر الخمارفانقطع قرطُهاوتناثرت الی الارض.

(عمرگفت):...پس از روی مقنعه چنان سیلی به صورتش زدم که گوشواره اش کنده شد وبرزمین پرت شد.

اسنادشیعه:

بحارالانوار30/294

عوالم العلوم11/409

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مناجات اميرالمومنين(م نتظران ظهور) و آدرس monajat1385.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان